Veel gestelde vragen over JobRotary

Waarmee kunnen we je helpen?
Heb je vragen over JobRotary? Bekijk hieronder de veel gestelde vragen (FAQ).

We hebben graag contact met je
Vind je het antwoord niet duidelijk genoeg? Of staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op met ons secretariaat via de contactpagina.

Veel gestelde vragen (FAQ)

Wat is JobRotary?

JobRotary biedt begeleiding en ondersteuning aan werkzoekenden. Deze zijn aanvullend op de activiteiten van professionele dienstverleners. JobRotary mentoren in heel Nederland bieden belangeloos persoonlijke begeleiding en ondersteuning bij deze zoektocht.

Waarom kiezen voor JobRotary?

Je krijgt één op één begeleiding, ondersteuning, advies, coaching én een luisterend oor.

Wie zijn de mentoren?

De mentoren zijn Rotaryleden vanuit diverse Rotaryclubs in Nederland die zich vrijwillig inzetten voor JobRotary. Zij doen dit vanuit Vocational Service. Vocational Service is binnen Rotary een kernwaarde, waarbij Rotaryleden vanuit hun beroep dienstbaar zijn aan de samenleving.

Hoe lang bestaat JobRotary?

JobRotary is opgericht in 1999 en bestaat intussen 21 jaar. JobRotary heeft 35 regio’s binnen Nederland met 125 deelnemende Rotaryclubs en ca. 400 mentoren.

Zijn er kosten verbonden aan JobRotary voor werkzoekenden?

Er zijn geen kosten verbonden aan de persoonlijke begeleiding.

Wie kan gebruik maken van de dienstverlening van JobRotary?

Iedereen kan een begeleidingsvraag indienen via het aanmeldformulier. Elke begeleiding is maatwerk. Niet elke regio heeft de competenties en ervaring in huis voor de nodige begeleiding bij elke vraag. Daarom wordt bij elke aanvraag in de relevante JobRotary regio bekeken of en hoe we de juiste begeleiding kunnen bieden.

Zit JobRotary overal in Nederland?

JobRotary heeft 35 regio’s en heeft daarmee bijna landelijke dekking. Staat de woonplaats niet genoemd in het keuzeveld van het inschrijfformulier, stuur dan een e-mail naar secretariaat@jobrotary.nl. Vanuit het landelijk secretariaat wordt gekeken naar de mogelijkheden binnen de betreffende regio van de woonplaats.

Wat levert JobRotary op voor de Nederlandse staat?

Iedere kandidaat die succesvol wordt begeleid naar een baan, bespaart de staat +/- €15.000,- per jaar aan uitkeringskosten. Inmiddels is er voor de BV Nederland +/- € 45.000.000,- bespaart.

Werkt JobRotary samen met andere partijen?

JobRotary heeft een nauwe samenwerking met het UWV Werkbedrijf, Talent Plus en Re-Connect.

Hoe lang duurt een begeleidingstraject?

Een begeleidingstraject duurt gemiddeld een jaar tot anderhalf jaar.

Heeft JobRotary ook vacatures?

JobRotary heeft geen vacatures.

©copyright Stichting JobRotary Nederland | website realisatie i.s.m. EvenSure concepts & Beeldvang Merkatelier