De JobRotary aanpak

JobRotary biedt je een persoonlijke mentor. Iemand met wie een wederzijdse klik is en die jou kan steunen in het proces om weer aan de slag te gaan. Jij en de mentor onderzoeken wat jij specifiek nodig hebt om weer in het arbeidsproces te komen. Je krijgt één-op-één aandacht en begeleiding.

Geen vacaturebank
JobRotary heeft geen vacaturebank of kant-en-klare banen. Bij jouw zoektocht naar passend werk, krijg je wel alle steun die jij nodig hebt. Daarbij zet de mentor niet alleen zijn of haar kennis en praktijkervaring in, maar ook het eigen netwerk.

Bekijk hieronder ons stappenplan “van werkvraag naar werkoplossing”.

Ondersteuning nodig bij het zoeken naar werk?

Wanneer het als werkzoekende lastig is om aan het werk te komen, dan kan JobRotary je op weg helpen. Mentoren met ruime ervaring in bedrijfsleven en non-profitorganisaties bieden ondersteuning en begeleiding. Zij doen dat zonder er iets voor te vragen, alleen jouw volledige inzet. Je houdt zelf de regie en verantwoordelijkheid over je sollicitatieproces.

Meld je nu aan

Zet de stap naar nieuw perspectief

Wil je JobRotary inzetten om jou te ondersteunen in jouw zoektocht? Zet dan zelf de eerste stap en meld je aan via onderstaande button.

Stappenplan

1. Je vult het JobRotary aanmeldformulier op deze site in. JobRotary stuurt jouw aanmeldformulier naar een Rotaryclub bij jou in de buurt. Een coördinator koppelt je aan een beschikbare mentor. Is deze er niet dan wordt er contact met jou opgenomen.
  2. De mentor neemt contact op voor een kennismakingsgesprek.
  3. Tijdens dit eerste gesprek ondervinden jullie of er een wederzijdse klik is. Jullie onderzoeken samen of begeleiding vanuit JobRotary zinvol is.
    Mocht dat niet zo zijn, dan verwijst de mentor je door naar een meer geschikte vorm van begeleiding. Verder spreken jullie wederzijdse verwachtingen uit en stellen jullie afspraken op voor de samenwerking.
  4. Daarna is er regelmatig één-op-één contact. De mentor kan je bijvoorbeeld ondersteunen en adviseren bij: het zoeken van geschikte vacatures, bijscholing, netwerken en opstellen van sollicitatiebrief en CV. De mentor zal zo mogelijk zijn/haar eigen netwerk actief benaderen om eventuele baanmogelijkheden voor je te onderzoeken.

Heb je nog aanvullende vragen?
Zie onze veelgestelde vragen.

Resultaat

Sinds de start heeft JobRotary meer dan 2.500 mensen succesvol begeleid bij het vinden van werk.

Mensen krijgen support op weg naar werk. De regie en de verantwoordelijkheid blijft bij de werkzoekende. Verhalen over succesvolle begeleiding lees je op de pagina ‘Actueel‘.

JobRotary partners helpen jou bij het vinden van nieuw perspectief

JobRotary partners

©copyright Stichting JobRotary Nederland | website realisatie i.s.m. EvenSure concepts & Beeldvang Merkatelier